Czy teorie motywacyjne mają znaczenie w miejscu pracy?

Ludzki mózg to fascynująca rzecz.

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego zachowujesz się tak, jak się zachowujesz? Dlaczego you think the way you do? I co dokładnie dzieje się w Twoim mózgu w każdej sekundzie dnia? Wszystkie te impulsy elektryczne i sygnały poruszające się po Twoim ciele, instruujące Twoje ważne organy, co mają robić - to fascynujące!

Jak na tak mały organ, mózg jest z pewnością imponujący pod względem swoich możliwości, a wiele z jego potencjału wciąż pozostaje nieznane. Przez cały rok neurolodzy i psycholodzy starali się wypracować powody, dla których myślimy, działamy, widzimy, czujemy, smakujemy, reagujemy i poruszamy się w taki sposób, w jaki to robimy, i chociaż istnieją różne teorie, jeśli chodzi o solidną odpowiedź, poznanie ich jest całkiem interesujące.

Jeśli chodzi o miejsce pracy, istnieje kilka różnych teorii, o których powinieneś dowiedzieć się szczególnie jako menedżer. Dzięki zrozumieniu psychologii miejsca pracy i nauczeniu się jak najlepiej wykorzystywać określone teorie, które mogą pomóc zrozumieć, dlaczego pracownicy reagują w dlaczego pracownicy reagują w ten sposób, możesz być w stanie zmotywować ich do zrobienia więcej ze swoich foteli biurowych.

W kwestii motywacji w miejscu pracy, istnieje kilka specyficznych teorii, które są dobrze znane. Jedną z nich jest teoria Herzberga dotycząca motywacji w miejscu pracy, ale istnieje również kilka innych, takich jak Hierarchia Maslowa i Teoria X i Y McGregory'ego.

Sprawdź ten film, który wyjaśnia te konkretne teorie w bardziej wizualny sposób.

Zatem, czy rozumiejąc te teorie, możesz zwiększyć motywację w miejscu pracy wśród swoich pracowników, a tym samym zwiększyć produktywność i zyski swojej firmy?

Tak!

Dlaczego teorie motywacyjne w miejscu pracy są warte poznania

Możesz myśleć, że wiele z tego, co czytasz w określonych teoriach psychologicznych to tylko teorie, ale są one oparte na latach studiów i badań. Chociaż nie można kategorycznie stwierdzić, że każda osoba na świecie reaguje w określony sposób zgodnie z wynikami teoriiMożesz jednak powiedzieć, że w pewnym stopniu wpłyną na nich elementy wymienione w tej teorii.

Jeśli możesz zmotywować choćby garstkę swoich pracowników, poznając specyfikę tych teorii, to na pewno warto?

Wiemy na przykład, że biophilic design, czyli sztuka wprowadzania elementów natury do biura, zwiększa wydajność, redukuje stres i zwiększa szczęście w pracy. Czy to samo dotyczy wszystkich? Nie w tym samym stopniu, ale będzie to miało wpływ na większość pracowników w danym biurze i przyniesie efekty. To samo dotyczy teorii psychologicznych, które mogą wyjaśnić, dlaczego ludzie zachowują się w pracy tak, jak się zachowują.

Nie sugerujemy, abyś stał się ekspertem we wszystkich teoriach psychologii miejsca pracy, ale poznanie kluczowych z nich z pewnością pomoże Ci wydobyć więcej od pracowników w godzinach pracy przy ich designerskich biurkach. W ten sposób będziesz w stanie wykorzystać korzyści płynące z motywacji w miejscu pracy i szybko zauważysz rezultaty.

Podstawą wszystkich teorii dotyczących motywacji łączy z zaspokojeniem konkretnych potrzeb. Aby ktoś był zmotywowany do osiągnięcia czegoś, musi wiedzieć, co mu to przyniesie, tzn. co z tego będzie, jak się będzie czuł i musi zaspokoić konkretne potrzeby, takie jak finansowe, emocjonalne, bezpieczeństwa itp.

Kiedy przedstawiasz pracownikowi konkretne i duże zadanie, zastanów się, w jaki sposób je "sprzedajesz". Nie dawaj mu go po prostu i nie mów "masz, zrób to", bo w takim przypadku przypadku, po prostu dodadzą to do swojej stale rosnącej strony do zrobienia i nie będzie czuł się szczególnie zmotywowany, aby się za to zabrać. Zamiast tego wyjaśnij, dlaczego zadanie jest ważne, podkreśl powody, dla których wybrałeś je do wykonania. to oraz punkty, które mogą im się spodobać. W ten sposób zaspokajasz potrzeby i wzbudzasz w nich poczucie motywacji.

Czy teorie motywacyjne w miejscu pracy rzeczywiście działają? Tak, pod warunkiem, że się je dobrze zrozumie.